ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ: ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PRO-SCHOOL
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ PROJECT-ΒASED SCHOOL MANAGEMENT (ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΕΡΓΩΝ)
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
2. ΕΡΓΑ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΡΓΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΡΓΑ
2.1. Τι είναι το Έργο (Project)? 2.2. Τι είναι η Διοίκηση Έργου? 2.3. Ιστορία της Διοίκησης έργου 2.4. Τι είναι η Διοίκηση Βασισμένη σε έργα; 2.5. Οργανισμοί των οποίων η διοίκηση στηρίζεται σε έργο 3. ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΡΓΑ 3.1. Γιατί μια Σχολική Διοίκηση μέσω έργου; 3.2. Το Μοντέλο Σχολικής Διοίκησης μέσω έργων 3.3. Θεμελιώδεις Διοικητικές Ικανότητες για τη Διοίκηση που βασίζεται σε έργα 4. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΡΓΑ 4.1. Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων 4.2. Ο Ρόλος του Εκπαιδευτή 4.3. Προτεινόμενες Μέθοδοι εκπαίδευσης και διδασκαλίας 4.3.1. Ομαδική Εργασία 4.3.2. Μελέτη Περίπτωσης 4.3.3. Συζήτηση 4.3.4. Καταιγισμός ιδεών (Brainstorming) 4.3.5. Παιχνίδι Ρόλων 4.3.6. Ασκήσεις ‘Σπάσιμου του Πάγου’ (Icebreakers) 4.3.7. Τα Buzzgroups 4.4. Αξιολόγηση της Εκπαίδευσης 4.5 Παραδείγματα Δραστηριοτήτων και Εισαγωγικές Ερωτήσεις για Εκπαιδευτές 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 6. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΔΟΫΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΕΡΓΟΥ (PROJECT BASED SCHOOL MANAGEMENT) 2.1. Περίληψη του Προγράμματος 2.2. Στόχοι και σκοποί του προγράμματος PRO-SCHOOL 3. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΔΟΫΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. 3.1. Στόχος της Έρευνας 3.2. Μεθοδολογία 3.3. Αποτελέσματα 4. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 6. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ 3. ΓΙΑΤΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; 4. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ 4.1. Αναγνώριση-Σύσταση του τελικού και των επιμέρους στόχων 4.2. Αναμενόμενα αποτελέσματα: δείκτες 5. ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ 5.1. Εντοπισμός του προγράμματος χρηματοδότησης 5.2. Καθορισμός των πόρων 5.3. Σύνταξη της πρότασης του έργου 5.4. Συσχέτιση: Στόχοι – Δραστηριότητες – Αποτελέσματα 5.5. Χρονοδιάγραμμα του Έργου: το διάγραμμα Gantt 5.6. Ανάπτυξη του Σχεδίου Χρηματοδότησης- σε συνδυασμό με τις δράσεις για τη χρηματοδότηση 6. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 6.1. Σύναψη Συμβάσεων 6.2. Κριτήρια χρηματοδότησης του έργου 7. ΕΦΑΡΜΟΓΗ 7.1. Επίβλεψη 7.2. Έκθεση-Αναφορά 8. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ TΟΥ EΡΓΟΥ: ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ KΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 9. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 10. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΡΓΟΥ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΟΡΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ 3. ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ 3.1. Ανάλυση SWOT 3.2. Ανάλυση PEST 3.3. Διοίκηση Εμπλεκόμενων Φορέων 3.4. H Προσέγγιση του Λογικού Πλαισίου 3.5. Διάγραμμα PERT 3.6. Διαγράμματα GANTT 4. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 6. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΥΛ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΟΡΟΛΟΓΙΑ 3. ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3.1. Θεωρία Επιστημονικής Διοίκησης 3.2. Θεωρίες Ανθρωπίνων Σχέσεων 4. ΣΤΥΛ ΗΓΕΣΙΑΣ 4.1. Μετασχηματιστική και Συναλλακτική Ηγεσία 4.2. Διοίκηση Ολικής Ποιότητας 4.3. Ηγεσία στην υπηρεσία των άλλων 4.4. Θεωρία του Κύκλου Ζωής 4.5. Καθοδηγητική Ηγεσία 5. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 6. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 7. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 8. ΠΗΓΕΣ & LINKS
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1. Στόχοι 1.2. Προκαταρκτικές εργασίες 2. ΟΡΟΛΟΓΙΑ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 3. ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΟIΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚHΣ ΠΟΙOΤΗΤΑΣ 4. ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 4.1. Ο κύκλος PDCA 4.2. Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για Διοίκηση Ποιότητας (EFQM) και Διακρατική Θεσμική Συνεργασία (TRIS) 5. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6. ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.1. Εργαλείο για αυτο-αξιολόγηση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (IZES) 6.2. Σχέδιο Ποιότητα / Ετήσια Έκθεση του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας και Σπουδών Πρόνοιας του Πανεπιστημιακού Κολεγίου της Γάνδης 6.3. Εργαλείο Διασφάλισης Ποιότητας PRO-SCHOOL 7. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 8. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 9. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΟΡΟΛΟΓΙΑ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 4. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ 5. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ 6. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 7. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 8. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πώς μπορούν Διευθυντές των σχολείων να βελτιώσουν τα Σχολικά Αποτελέσματα;
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΟΡΟΛΟΓΙΑ 3. ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 4. ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 5. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 5.1. Μελέτη Περίπτωσης 5.2 Σχάρα ανάλυσης της Μελέτης Περίπτωσης 5.3. Συζήτηση για τις καλύτερες πρακτικές και οδηγίες 6. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ (PBSM) 7. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 8. ΠΗΓΕΣ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΕΡΓΩΝ (PROJECT-BASED SCHOOL MANAGEMENT)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΔΟΫ-ΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (LIFECYCLE OF THE PROJECT)
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΡΓΟΥ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΥΛ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πώς μπορούν οι διευθυντές σχολείων να βελτιώσουν τα σχολικά αποτελέσματα; |