Καλάθι αγορών (0 item)
Καλαθι Αγορων

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

Βρίσκεστε στο:

Περισσοτερες Οψεις

Πολιτισμική Διαχείριση Και Περιφερειακή Ανάπτυξη

Ευγενία Π. Μπιτσάνη

Διαθεσιμότητα: Αμεσα διαθέσιμο

Κωδικός Προϊόντος: E0753
-
+

Κανονική Τιμή: 25,44 €

Special Price 16,96 €

Κωδικός στον Εύδοξο: 753

  • Σελίδες: 312 
  • Εκδότης: Εκδόσεις Διόνικος
  • Έτος: 2004
  • ISBN: 960-6619-02-8
  • Διαστάσεις: 17 x 24 εκατοστά
  • Βάρος: 440 γρ.

Το παρόν βιβλίο είναι σχεδιασμένο για να ικανοποιήσει τις ανάγκες διδασκαλίας των φοιτητών που ενδιαφέρονται για την πολιτική επί του πολιτισμού. Είναι βέβαιο ότι όσοι ενδιαφέρονται και ασχολούνται με την πολιτιστική πολιτική, την περιφερειακή ανάπτυξη και τις πόλεις, θα βρουν σε αυτό το βιβλίο ένα πρώτης τάξεως βοήθημα για το δύσκολο έργο τους. 

 

Ο πολιτισμός αποτελεί την ισχυρότερη ένδειξη προόδου και ευημερίας των σύγχρονων κοινωνιών, καθώς συνδέεται με τον ελεύθερο χρόνο και την ελεύθερη δημιουργία. Οι εθνικοί και τοπικοί πολιτισμοί είναι οι συγκεκριμένες μορφές εμφάνισης του πολιτισμού σε χρόνο και τόπο. Ενσωματώνουν τις ιστορικές, εθνικές, γλωσσικές, θρησκευτικές παραδόσεις, τις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις, τη γεωγραφία, το κλίμα και γενικότερα το χώρο όπου λαμβάνει χώρα η πολιτισμική δημιουργία. Έτσι, η ίδια η διαδικασία δημιουργίας και απόλαυσης πολιτισμικών αγαθών, από τη φύση της, ταυτίζεται με τη διαφορετικότητα, την ποικιλότητα και την ετερομορφία. Οι τοπικές κοινωνίες, σε όλες τις μορφές τους (κοινότητα, πόλη, περιφέρεια), είναι συνεπώς οι φυσικοί φορείς διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς και δημιουργίας. Ο τοπικός πολιτισμός αναδεικνύεται σε προνομιακό πεδίο άσκησης τοπικής ή περιφερειακής πολιτιστικής πολιτικής. Όμως πώς ασκείται αυτή η πολιτική από τις τοπικές κοινωνίες; Ποια πεδία πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα; Πώς εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση;

Το παρόν βιβλίο είναι σχεδιασμένο για να ικανοποιήσει κατ’ αρχήν τις ανάγκες διδασκαλίας των φοιτητών που ενδιαφέρονται για την πολιτική επί του πολιτισμού. Συνδυάζει το θεωρητικό πλαίσιο με την πρακτική εμπειρία, όπως προκύπτει από την εφαρμογή πολιτιστικών πολιτικών σε άλλες χώρες, στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Παράλληλα, δίνει απαντήσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολιτικοί (βουλευτές, δήμαρχοι), οι τεχνοκράτες σχεδιαστές πολιτικής και οι υπεύθυνοι των τοπικών κοινωνιών ή των πολιτισμικών οργανισμών.

Είναι βέβαιο ότι όσοι ενδιαφέρονται και ασχολούνται με την πολιτιστική πολιτική, την περιφερειακή ανάπτυξη και τις πόλεις, θα βρουν σε αυτό το βιβλίο ένα πρώτης τάξεως βοήθημα για το δύσκολο έργο τους.

Επιπρόσθετες Πληροφορίες

Υπότιτλος Όχι
Επιμέλεια Όχι
Περιγραφή

Ο πολιτισμός αποτελεί την ισχυρότερη ένδειξη προόδου και ευημερίας των σύγχρονων κοινωνιών, καθώς συνδέεται με τον ελεύθερο χρόνο και την ελεύθερη δημιουργία. Οι εθνικοί και τοπικοί πολιτισμοί είναι οι συγκεκριμένες μορφές εμφάνισης του πολιτισμού σε χρόνο και τόπο. Ενσωματώνουν τις ιστορικές, εθνικές, γλωσσικές, θρησκευτικές παραδόσεις, τις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις, τη γεωγραφία, το κλίμα και γενικότερα το χώρο όπου λαμβάνει χώρα η πολιτισμική δημιουργία. Έτσι, η ίδια η διαδικασία δημιουργίας και απόλαυσης πολιτισμικών αγαθών, από τη φύση της, ταυτίζεται με τη διαφορετικότητα, την ποικιλότητα και την ετερομορφία. Οι τοπικές κοινωνίες, σε όλες τις μορφές τους (κοινότητα, πόλη, περιφέρεια), είναι συνεπώς οι φυσικοί φορείς διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς και δημιουργίας. Ο τοπικός πολιτισμός αναδεικνύεται σε προνομιακό πεδίο άσκησης τοπικής ή περιφερειακής πολιτιστικής πολιτικής. Όμως πώς ασκείται αυτή η πολιτική από τις τοπικές κοινωνίες; Ποια πεδία πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα; Πώς εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση;

Το παρόν βιβλίο είναι σχεδιασμένο για να ικανοποιήσει κατ’ αρχήν τις ανάγκες διδασκαλίας των φοιτητών που ενδιαφέρονται για την πολιτική επί του πολιτισμού. Συνδυάζει το θεωρητικό πλαίσιο με την πρακτική εμπειρία, όπως προκύπτει από την εφαρμογή πολιτιστικών πολιτικών σε άλλες χώρες, στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Παράλληλα, δίνει απαντήσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολιτικοί (βουλευτές, δήμαρχοι), οι τεχνοκράτες σχεδιαστές πολιτικής και οι υπεύθυνοι των τοπικών κοινωνιών ή των πολιτισμικών οργανισμών.

Είναι βέβαιο ότι όσοι ενδιαφέρονται και ασχολούνται με την πολιτιστική πολιτική, την περιφερειακή ανάπτυξη και τις πόλεις, θα βρουν σε αυτό το βιβλίο ένα πρώτης τάξεως βοήθημα για το δύσκολο έργο τους.

SKU E0753
Περιεχόμενο
Πρότερος λόγος | Νεοκλής Σαρρής
Προλογικό σημείωμα της συγγραφέως
Εισαγωγή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ | Πολιτισμός. Εννοιολογικό πλαίσιο
1.1. Πολιτισμός – Κουλτούρα
1.2. Πολιτιστικά Αγαθά – Πολιτιστική Ταυτότητα
1.3. Λαϊκός Πολιτισμός – Παράδοση
1.4. Τομείς λαϊκού Πολιτισμού
1.4.1. Χορός
1.4.2. Μουσική
1.4.3. Έθιμα
1.4.4. Δρώμενα
1.4.5. Παραδοσιακά σύνολα, παραδοσιακοί οικισμοί, ιστορικά μνημεία και διατηρητέα στην Ελλάδα
1.5. Τομείς Σύγχρονου Πολιτισμού
1.5.1. Εικαστικές και εφαρμοσμένες τέχνες
1.5.2. Κινηματογράφος 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ | Πολιτισμική Διαχείριση
2.1. Η αναγκαιότητα της πολιτισμικής διαχείρισης
2.2. Το αντικείμενο της πολιτισμικής διαχείρισης
2.3. Βασικές αρχές διοίκησης επιχειρήσεων– Εφαρμογές στην πολιτισμική διαχείριση
2.3.1. Προγραμματισμός
2.3.2. Οργάνωση
2.3.3. Στελέχωση
2.3.4. Διεύθυνση – ηγεσία
2.3.5. Συντονισμός
2.3.6. Έλεγχος
2.4. Μέθοδοι και τρόποι άσκησης του management
2.4.1. Εργαλεία του πολιτιστικού management
2.5. Η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού management
2.6. Οργανωτική ανάπτυξη των πολιτιστικών οργανισμών
2.6.1. Οργανωτική ανάπτυξη
2.6.2. Οργάνωση και οργανωτική δομή– διάρθρωση
2.6.3. Σύγχρονες βασικές αρχές οργάνωσης και πολιτιστική διοίκηση
2.7. Η στελέχωση των πολιτισμικών οργανισμών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ | Πολιτιστική Πολιτική και Περιφερειακή Ανάπτυξη
3.1. Γενικά για την ανάπτυξη
3.1.1. Τοπική ανάπτυξη
3.1.2. Ολοκληρωμένη, ενδογενής τοπική ανάπτυξη
3.2. Περιφερειακή πολιτιστική ανάπτυξη (φορείς και δράσεις)
3.2.1. «Επικράτεια πολιτισμού»
3.3. Πολιτιστική περιφερειακή πολιτική και τοπική αυτοδιοίκηση
3.4. Τοπικά και δημοτικά ΜΜΕ: η διαχείριση του πολιτισμού
3.5. Περιφερειακή χωρική διάρθρωση των τομέων πολιτισμού
3.5.1. Ανάλυση των πολιτιστικών τομέων
3.5.1.1. Μουσεία – αρχαιολογικοί χώροι
3.5.1.2. Το θέατρο
3.5.1.3. Μουσική
3.5.1.4. Φεστιβάλ – πολιτιστικές εκδηλώσεις
3.5.1.5. Χορός
3.5.1.6. Εικαστικές τέχνες
3.5.1.7. Γράμματα
3.5.1.8. Βιβλιοθήκες
3.5.1.9. Λαϊκός πολιτισμός
3.5.1.10. Πολιτιστικά κέντρα
3.5.1.11. Πολιτιστικοί σύλλογοι και σωματεία
3.6. Πενταετή προγράμματα και προγραμματικές συμβάσεις
3.6.1. Πενταετή προγράμματα
3.6.2. Προγραμματικές Συμβάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ | Σχεδιασμός Πολιτιστικής Πολιτικής και Πολιτιστικού Προϊόντος
4.1. Πολιτισμικό κεφάλαιο – πολιτισμικοί πόροι
4.2. Λήψη αποφάσεων – ανάλυση πολιτιστικής πολιτικής
4.3. Βασικά στάδια χάραξης πολιτιστικής πολιτικής
4.4. Σχεδιασμός πολιτιστικού προϊόντος
4.4.1. Ο χαρακτήρας του πολιτιστικού προϊόντος
4.4.2. Βασικά στάδια σχεδιασμού πολιτιστικού προϊόντος 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ | Πολιτιστικό Marketing – Στρατηγική Ανάπτυξης Πόλεων
5.1. Πολιτιστικό marketing
5.1.1. Τυπικά παραδείγματα πολιτιστικού marketing πόλεων
5.1.2. Έρευνα αγοράς ή έρευνα marketing
5.2. Ανάλυση SWOT
5.3. Η στρατηγική της ολοκληρωμένης παρέμβασης 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ | Η Οικονομική Διάσταση του Πολιτισμού
6.1. Χρηματοδότηση του πολιτισμού
6.1.1. Οικονομικοί πόροι
6.2. Επιχορηγήσεις
6.3. Πολιτιστικός τουρισμός
6.3.1. Η έννοια του πολιτιστικού τουρισμού
6.3.2. Διεθνής εμπειρία
6.3.3. Προώθηση – προβολή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ | Η Πολιτιστική Πολιτική σε Τοπικό Επίπεδο
7.1. Η τοπική αυτοδιοίκηση ως φορέας άσκησης πολιτιστικής πολιτικής
7.1.1. Η πολιτιστική πολιτική ως μοχλός ανάπτυξης της πόλης
7.2. Πολιτιστικοί θεσμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης
7.2.1. Θεσμικές μορφές άσκησης πολιτιστικών δραστηριοτήτων από την τοπική αυτοδιοίκηση
7.2.1.1. Επιμέρους ανάλυση της πολιτιστικής δραστηριότητας των δήμων
7.2.2. Δημιουργία και λειτουργία του θεσμού των ΔΕΠΑ
7.2.3. Ο θεσμός των ΔΕΠΑ
7.2.3.1. Κανονισμοί λειτουργίας των ΔΕΠΑ
7.2.3.2. Οικονομικοί πόροι – χρηματοδότηση των ΔΕΠΑ
7.2.3.3. ΔΕΠΑ και ερασιτεχνικοί πολιτιστικοί φορείς
7.2.4. Ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ
7.2.4.1. Θεσμικό πλαίσιο
7.2.4.2. Κανονισμοί λειτουργίας των ΔΗΠΕΘΕ
7.2.4.3. Οργανωτικό πλαίσιο των ΔΗΠΕΘΕ
7.2.4.4. Πόροι – χρηματοδότηση
7.3. Τοπική δημοσιότητα
7.4. Στρατηγικός σχεδιασμός δημοτικού πνευματικού πολιτιστικού οργανισμού
7.4.1. Λίγα λόγια για τη στρατηγική
7.4.1.1. Η ουσία της στρατηγικής
7.4.1.2. Ο χάρτης θέσεων στρατηγικής του ΠΠΚ
7.4.2. Προβλήματα και προοπτικές των ΠΠΚ
7.4.2.1. Πλεονεκτήματα ενός ΠΠΚ
7.4.2.2. Αποστολή – σκοποί του ΠΠΚ
7.4.3. Προγραμματισμός δραστηριοτήτων ΠΠΚ
7.4.3.1. Γενικοί κανόνες – Άξονες επιλογής δραστηριοτήτων
7.4.4. Χρηματοδοτικά εργαλεία
7.4.4.1. Κτιριακή – υλικοτεχνική υποδομή
7.4.5. Οργανωτική δομή ΠΠΚ
7.5. Σχεδιάγραμμα απεικόνισης δράσεων – οργανωτικής δομής παραγωγής
και αποτελεσμάτων πνευματικών πολιτιστικών κέντρων
7.6. Σχεδιασμός πολιτιστικής πολιτικής και πολιτιστικού προϊόντος σε τοπικό επίπεδο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ | Η Πολιτιστική Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης
8.1. Ευρωπαϊκή ένωση και πολιτισμός
8.2. Πολιτιστικοί θεσμοί της Ε.Ε.
8.2.1. Ο θεσμός της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης
8.2.1.1. Ο στόχος του θεσμού
8.2.2. Ο  θεσμός αδελφοποιήσεων των πόλεων
8.2.2.1. Η διαδικασία αδελφοποίησης
8.2.2.2. Η συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις αδελφοποιήσεις
8.3. Πολιτιστικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
8.3.1. Πολιτισμός – αθλητισμός
8.3.1.1. «Καλειδοσκόπιο»
8.3.1.2. «Raphael»
8.3.1.3. Αρχιτεκτονική κληρονομιά
8.3.1.4. Αδελφοποίηση πόλεων
8.3.1.5. «Eurathlon»
8.3.2. Πληροφόρηση – επικοινωνία
8.3.3. Οπτικοακουστικός τομέας – «Media II»
8.4. Το Γ΄ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης ( Γ΄ ΚΠΣ)
8.5. Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Πολιτισμός 2000-2006»
Βιβλιογραφία
Κεφάλαιο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε Ενδεικτικό Κεφάλαιο

Διαχειρ. Όχι

Ετικέτες Προϊόντος

Χρησιμοποιήστε κενά για να διαχωρίσετε ετικέτες, Χρησιμοποιήστε μονά εισαγωγικά (') για φράσεις.

  • Δωρεάν Μεταφορικά σε παραγγελίες άνω των €49
  • Παράδωση εντός 1-2 ημερών στην Αττική
  • Καλέστε μας για ερώτηση 210 380 1777
  • Κάντε μας Like στο Facebook και κερδίστε δώρα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΡΑΒΙΑΣ 9-13, ΑΘΗΝA Τ.Κ. 10678

Mail to: dionicos@otenet.gr

Τηλ : +210 38 01 777

Fax: +210 38 01 777